Blue Grotto, Hagar Qim Temples and.... Fontanella

3 november 2012 - Qrendi, Malta

Ik schrijf weer eens in het Nederlands, want anders verleer ik dat straks nog!  Ik ga al werkwoorden verkeerd vervoegen en zo, dus het is misschien wel verstandig om weer een Nederlands verhaal te typen! ;)

Mijn leraar hamert er elke les voor het weekend op dat we in het weekend iets van Malta gaan bekijken en ik heb haar advies opgevolgd. Ik ben met Esther er Niels naar het zuiden van Malta gegaan om daar de Hagar Qim Temples te bekijken. De bus die we hadden genomen reed ook langs Blue Grotto en dit was prachtig om te zien! Echt heel gaaf en ik zou daar graag nog een keer terug willen gaan om helemaal naar beneden te gaan en ik heb achteraf ook wel een beetje spijt van dat we dat niet gedaan hebben.

De Hagar Qim Temples vielen namelijk onzettend tegen! Het waren een paar stenen die een tempel moeten vormen en daarvoor moesten we € 9 voor betalen! Dat hebben we dus niet gedaan en om ons zelf te troosten hebben we de bus gepakt naar Mdina om daar een lekker taartje te eten bij Fontanella (het word al helemaal een begrip hier op Malta!). En dat was een goed idee want de bus reed volledig langs de westkust en dat was wel heel leuk om te zien! Het is compleet anders dan de oostkust waar ik zit, heel veel rotsen en kliffen dus uiteindelijk heb ik nog een leuke dag gehad en heel wat Maltese cultuur gezien! :D

xxxxx

Fiek

1. Bernadette:
    4 november 2012
    Hoi Fiekie,
    Leuk, nog een keer Mdina te zien. we hebben uiteraard ook bij die muur gestaan met het uitzicht op de oostkust.
    Mooi stadje he?