Week 48

29 november 2012 - San Giljan, Malta

Wat een week! Het begon allemaal afgelopen vrijdag (de 23ste). Het was Ladies Night in de bistro en natuurlijk moesten de Nederlandse jongens daaraan mee doen, dat waren ze na Miss Sprachcaffe wel verplicht. En als Ladies konden wij het natuurlijk niet laten om niet te kijken welk dansje ze hadden ingestudeerd :).

De volgende ochtend heb ik drie jongens om half 9 hun bed uit moeten trommelen omdat zij met mij zouden gaan duiken. Hoe dat me is gelukt, zeker na Ladies Night, is mij nog steeds een raadsel maar we waren uiteindelijk wel op tijd bij de duikschool. Vanaf daar gingen we met een boot naar Valletta om te duiken naar de HMS Maori, een destroyer uit de Tweede Wereld Oorlog die daar is gezonken. Het weer zat ontzettend mee en het was zo gaaf om een wrekdive te doen! Het was zo gaaf, echt een hele leuke ervaring! Helaas is het duiken voor nu afgelopen maar ik weet zeker dat het niet mijn laatste duik was ;)!

Vervolgens ging ik met Antony (klasgenoot) naar het vliegveld om zijn zussen en Chris op te halen. En gelukkig hadden we de bus gemist, want hun vliegtuig had heel veel vertraging, dus het was een geluk bij een ongeluk. En nadat Chris en ik een pizza hadden gegeten werd het tijd om mijn verjaardag te vieren en Paceville in te gaan. Ook dit was echt heel leuk al hoe wel ik nog wel twee dagen moest wachten voor de echte feest vreugde ;)

De 25ste ben ik met Chris naar Blue Grotto geweest, het was fantastisch, vooral ook omdat het weer echt super goed was! Na Blue Grotto hebben we nog een tussen stop in Mdina, bij Fontanella - of course - gemaakt en daarna zijn we naar huis gegaan.

Maandag was het dan eindelijk zo ver! 22 jaar! Dat klinkt gelijk weer een stukje ouder en zoals ik al tegen mijn huisgenoten heb gezegd, ik moet nu echt ophouden met zeggen dat mijn leeftijd 20 is! Ik ben ontzettend verwend door iedereen, daarvoor nogmaals ontzettend bedankt!

Ook dinsdag de 27ste was erg leuk want ik heb eindelijk de nieuwe Bondfilm (Skyfall) gezien en ondanks dat het nog steeds niet helemaal een bond was zoals vroeger was hij al een stuk beter dan Quantum of Solance (veel slechter kon haast niet maar toch!).

Gister heb ik Chris Golden Bay laten zien, en ondanks dat het zonnetje scheen, stond er te veel wind om het strand te kunnen liggen. Wel hebben we lekker gezeten bij een strandtent en gekeken naar de vele kitesurfers, de Maltesers kunnen dat ook erg goed ;)!

Vandaag doen we lekker rustig aan, helaas moet ik ook studeren want morgen is de generale repetitie voor het examen! Ik heb echt een hele leuke week gehad en ik baal ervan dat Chris morgen ochtend alweer naar huis gaat, en dat ik over 10 dagen weer terug in de kou zit!! Time really flies when you having fun!

xxxx Fiek

1. Maria:
    29 november 2012
    Hoi Sophie,
    Alsnog van harte gefeliciteerd. Je bent nu tenminste al 3 dagen 22 jaar!
    Zo te lezen heb je het fantastisch....en wil je nu nog wel terug naar dat gure Nederland?
    Geniet nog van de laatste ruime week.

Lieve groet van Maria
  2. Erik Smit:
    30 november 2012
    Sophie van harte gefeliciteerd namens al je (ex) collega's.
    Groeten Erik